17 March 2014

Kerapu Hybrid Kolam No. 5 Sealion - (15.03.2014)

Rasanya sekarang ini musim Kerapu Hybrid agaknya sebab semua orang asyik 'Menarik' Sang Kerapu Hybrid sahaja, kalau kita perhatikan di laman sosial seperti Facebook dan Instagram semua orang sibuk menayangkan gambar bersama Kerapu Hybrid. Pada pandangan kecil P2U Angler semua kolam-kolam sekitar area Kuala Lumpur, Lembah Klang, Selangor dan kawasan seanteronya banyak melepaskan ikan-ikan dari spesies Kerapu Hybrid, Almaklumlah mereka ini dapat stok dari tempat yang sama.

Main "Bottom" Di Port Tengah...
Baiklah pada sesi kali ini tidak banyak yang dapat Saya (Admin) tulis kerana saya tidak berada bersama berkomplot tapi melalui maklumat dan sumber yang diberikan, sesi kali ini hanya Torres seorang sahaja yang pergi menduga kolam No. 5, Sealion yang terletak di Port Klang, Selangor Darul Ehsan. Biasalah tengah-tengah bulan ini mana ada Sen nak buat bayar yuran masuk kolam. Torres lainlah dia Masyuk!!!.

Kerapu Hybrid Tertancap Kemas Di Ring...
Rasanya banyak "Otai-Otai" di luar sana yang tahu pasal Kolam No. 5, Sealion ini oleh sebab itu tidak perlulah rasa nya saya terangkan dengan lebih lanjut berkenaan kolam tersebut. Andai kata ianya adalah kolam baru kami P2U Angler tidak akan lokek untuk berkongsi bersama para pembaca blog tercinta ini. Baiklah tanpa membuang masa, dari maklumat yang saya dapat Torres telah tiba ke kolam tersebut pada pukul 7:30 p.m. dan telah mengambil pakej RM 75.00 yang mana sesi pancingan adalah selama 3 jam.

Itu Dia KERAPU HYBRID 2.5KG...
Umpan yang digunakan adalah Udang hidup kerana di kolam tersebut tidak dijual isi Ikan Kembung dan teknik yang digunakan hanyalah "Bottom" dan duduk di bahagian tengah-tengah kolam. Kelihatan hanya sedikit pemancing yang menduga kolam tersebut pada hari itu walaupun ianya hari cuti namun jumlah pemancing tidak begitu memberansangkan macam saya cakap tadi "Tengah-Tengah Bulan", hanya yang masyuk mampu memancing di kolam Hehehe...

Torres Dan Trofinya Pada Malam Itu...
Menurut Torres lagi dalam masa kurang dari 1 jam beliau memancing seekor Kerapu Hybrid telah berjaya ditewaskannya. Ada juga pemancing Cina yang lain berjaya mendaratkan ikan kolam tersebut mungkin tekanan pemancing tidak ramai maka peratusan untuk mendapatkan sambaran ikan awal adalah tinggi.

Tak Muat Fridge Ooii...
Akhir kata terima kasih diucapkan kepada pembaca yang sudi meluangkan masa mengikuti perkembangan P2U Angler dan jangan risau kami akan sentiasa membawa perkembangan, cerita, maklumat dan info terkini dari kolam-kolam pancing berdekatan untuk tatapan pembaca. Kalau ada yang ingin menjemput ber'Komplot' sekali pun apa salahnya, hanya tinggal komen di box bawah pos ok!....

-Assalamualaikum

2 comments:

  1. Admin tumpang Tanya kolam no 5 nih kolam yang cat dia warna hijau tu ke?

    ReplyDelete
  2. No Problem, Kolam Sealion No. 5 nie kalau awak masuk ikut jalan Sealion Kolam Perdana tue, awak jalan terus sampai hujung sekali (jalan mati). Kolam dia yang 2nd last.

    selamat mencuba dan memancing, kalau nak komplot roger2.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...