17 September 2013

P2U Angler Masuk Majalah SIRIP Keluaran Ogos 2013

Assalamualaikum wbt, sebelum memulakan artikel ini saya (Admin) wakil kumpulan memancing Pancing2u (P2U) Angler ingin mengucapkan syukur alhamdulilah kepada Allah swt dan jutaan terima kasih kepada pembaca blog Pancing2u yang sudi mengikuti perkembangan kami sepanjang 6 bulan tertubuhnya "Komplot" kecil ini.

Tidak lupa juga ucapan jutaan terima kasih kepada ahli-ahli kami yang terdiri dari Saya, Ringgo, Jojo, Torres, Shawn, Azhar Calong dan Hairul "Raja Rimba" diatas semangat dan minat yang ditonjolkan sepanjang aktiviti memancing berkumpulan kami. Tanpa ahli-ahli yang komited maka P2U Angler tidak akan berada diarena ini. Apa yang diharapkan agar usaha murni untuk terus menjiwai aktiviti memancing ini berkekalan.

Sedikit penerangan mengenai cerita kali ini adalah berkenaan sebuah majalah yang dikenali ramai dan telah wujud dipasaran sejak tahun 2001, dan telah menjangkau edisi ke 144 iaitu majalah SIRIP. Tuah telah menyebelahi kami pada keluaran bulan Ogos edisi ke 143 dimana P2U Angler telah berjaya menjuarai  ketegori "Gelanggang Air Tawar" di tempat yang pertama.

Gambar yang kami hantar adalah seekor ikan Baung Ekor Merah ataupun Red Tail Amazon Catfish yang merupakan spesies yang boleh kitakan agak "Rare" di negara ini, dari segi kesukaran untuk menjerat memang diakui memandangkan masa berjam-jam diperlukan malah joran pun terbang kedalam kolam demi menaikkan ikan tersebut. Akhirnya usaha itu berbaloi apabila pihak hakim menobatkan gambar kami sebagai juara.

Apa yang menariknya, kesemua peserta yang menghantar gambar merupakan gambar solo dengan hasil tangkapan masing-masing akan tetapi bagi gambar kami terdapat 4 orang ahli P2U Angler bersama tangkapan masih tetap dipilih menjadi juara. Berkemungkinan gambar tersebut mempunyai nilai-nilai persahabatan dan semangat yang dapat ditakrifkan oleh pihak hakim.

Kami telah berjaya memenangi hadiah bernilai RM200.00 sumbangan TCE Tackle Sdn. Bhd. berupa barangan pancing:
  • Satu Kekili Ofmer Aegis
  • Segulung Tali E-Gold
  • Satu Gewang Yozzuri Arms
Terima kasih diucapkan kepada Majalah SIRIP dan TCE Tackles Sdn. Bhd. diatas sumbangan yang diberikan. Insyallah kami akan menggunakan set tersebut di sesi pancingan dimasa hadapan.

(Keratan Majalah SIRIP Keluaran Ogos 2013)
(Kita Menjuarai "Gelanggang Air Tawar)
(Gambar Yang Telah Berjaya Mencuit Hati Pengadil SIRIP )

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...