28 August 2014

Kolam Seksyen 33, Shah Alam - (27.08.2014)

Pintu Masuk Kolam
Assalamualaikum diucapkan kepada para pembaca Pancing2u semua, rasanya masih belum terlambat untuk P2U Angler mengucapkan Salam Aidilfitri (*Sudah habis raya pun...). Rasanya agak lama Admin tidak mengemaskini cerita mengenai sesi pancingan kami. Almaklumlah semua ahli kumpulan kami sibuk dengan urusan masing-masing ada yang sibuk berniaga, tumpukan sepenuh masa pada pelajaran, sibuk menguruskan anak-anak dan pelbagai lagi program sehinggakan tiada masa untuk turun memancing.

Kaunter Kolam - Syarat & Peraturan Kolam
Kehidupan berjalan seperti biasa selepas menyambut hari raya kita akan kembali berkerja dan meneruskan rutin harian kita. Ahli P2U Angler yang lain lagi masih dalam mood raya dan kurang aktif untuk ber'komplot' akan tetapi blog Pancing2u ini perlu di kemaskini agar "Angler" diluar sana tidak ketinggalan mengikuti informasi terbaru berkenaan sukan memancing.

Senarai Pemenang "JACKPOT" Kolam
Admin secara tidak sengaja telah mengajak Ringgo untuk ber'komplot' malam ini. Badan pun penat bekerja dan rasanya tidak wajar untuk turun ke lokasi yang jauh, oleh itu kami sepakat untuk cuba memancing di Kolam Seksyen 33, Shah Alam yang mana merupakan antara kolam pancing air masin yang berdekatan. Untuk makluman, ini merupakan kali pertama kami turun ke kolam ini segala perihal bayaran dan teknik yang harus digunakan sememangnya tidak diketahui langsung. Hanya sumber informasi dari carian Google yang membantu kami. Berikut di sertakan alamat serta informasi kolam tersebut.

Alamat Kolam:

Kolam Pancing Bukit Kemuning
Lot 22207 & 22208,
Jalan Bukit Kemuning,
Seksyen 33, Bukit Kemuning, Shah Alam

No. Tel: 017-206 0061

Kolam ini sememangnya strategik kerana terletak di kawasan perkilangan yang mana tiada kesesakan lalu lintas dan bunyi bising, lokasinya juga terletak di kawasan yang padat dengan penduduk. Pemancing boleh datang ke kolam ini melalui lebuhraya KESAS dan turun ke simpang Sri Muda. Kolam ini juga menyediakan kemudahan seperti restoren masakan melayu, tandas, surau dan parkir kereta. Antara spesies pelagik yang terdapat di kolam tersebut adalah Siakap dan Siakap Merah @ Kaci (*Panggilan MJ Di Kolam). 

Pakej Yang Ditawarkan:

Deposit: RM70.00 bagi sebatang joran
1 Jam - 3 Jam (Pertama) = RM39.00
3 Jam 30 Minit = RM46.00
4 Jam = RM52.00
4 Jam 30 Minit = RM59.00
5 Jam = RM65.00

Pakej Tengah Malam:

12 a.m - 7 a.m = RM50.00

Jadi macam mana, Berminat untuk mencuba?. Jika anda merupakan pemancing yang tinggal sekitar Lembah Klang adalah molek untuk cuba memancing disini dengar cerita "Jackpot" kolam ini boleh tahan spesies pelagiknya sehingga mencecah 10kg!!!... 

"Sempat Ke Nak Pancing Dah Pukul 10.45malam...Boleh Dapat Ikan Ker?" - Ujar Ringgo
Admin dan Ringgo tiba di lokasi pada pukul 10.45 malam, rasanya sudah terlewat untuk memancing kerana kolam ini ditutup setiap Isnin hingga Khamis pada jam 12 Malam, dan Jumaat Hingga Ahad dibuka 24 jam. Pihak kolam hanya membenarkan kami untuk memancing selama 1 jam sahaja, apa boleh buat nak buat sesi ujian padang pun tidak sempat dilakukan apatah lagi mengharapkan tangkapan yang menarik. Admin dan Ringgo hanya memancing dan bersantai bersama sahajalah kali ini dengan azam untuk kembali lagi "Repeat Session" di waktu yang lebih baik. In Shaa Allah...

Santai...
Pemandangan Kolam
Pada pendapat kami, air kolam sedikit kotor jika hendak dibandingkan dengan kolam-kolam yang lokasinya terletak di kawasan tepi muara dan laut kerana sumber airnya bukan ditarik dari kawasan semulajadi. Oleh yang demikian, berkemungkinan ikan-ikannya sedikit berbau dan nampak kurang ceria. Walau apapun jangan terus memandang 'enteng' akan potensi sebenarnya anda harus turun dan merasai sendiri pengalaman memancing di sana kemudian baru menilai.

Rod: Abu Garcia Tournament SX
OKUMA Trio Baitfeeder 55 - Dapatkan di Pancing2u Tackle Shop!!!
Akhir kata, sila nantikan cerita aktiviti pancingan kami di sesi akan datang. Terima kasih diucapkan kepada pembaca Pancing2u dan jangan lupa untuk menghantar komen serta pandangan anda semua ke emel Admin. Ayuh singgah sebentar ke Pancing2u Tackle Shop untuk mengetahui produk-produk memancing terbaru. 

-Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...