26 June 2013

Kunjungan Ke TCE Tackles Karnival Angling Fair 2013 - (28.05.2013)

Pada hujung bulan Mei 2013 yang lepas, Saya (Admin) dan Ringgo telah mengunjungi satu karnival yang dianjurkan oleh pembekal barangan pancing yang dikenali ramai pemancing dinegara kita iaitu TCE Tackles Sdn. Bhd. bertempat di bilik pameran mereka di Seksyen 28, Alam Megah. Sambutan yang diterima agak memuaskan pelbagai pihak.

(TCE Tackles Sdn. Bhd. Cawangan Alam Megah)
Sebagai pemancing yang menyokong kuat aktiviti memancing dinegara yang tercinta ini, aktiviti jualan murah dan pameran sebegini sememangnya ditunggu-tunggu oleh kaki pancing dari segenap lapisan usia dan masyarakat. Karnival seperti ini amat jarang sekali diadakan dan memandangkan ianya hanya dilangsungkan 1-2 tahun sekali. Justeru itu ianya boleh dikatakan wajib untuk datang dan jangan lepaskan peluang untuk mendapatkan barangan pancing dengan harga diskaun.

(Saya Sempat Bergambar Dipintu Masuk)
Saya dan Ringgo tiba di sana lebih kurang pukul 3pm dan masih belum dikunjung oleh ramai kaki pancing lagi. Suasana masih tenang dan damai di kawasan kedai. Kelihatan pekerja-pekerja TCE Tackles sedang berkerja keras menyusun dan memperagakan produk jualan mereka. Produk-produk pancing dibawah naungan mereka adalah seperti Ajiking, Banax, Ecoda, Lemax dan Tomman. Pelbagai rod dan reel yang terdapat sewaktu karnival tersebut.

(Ringgo Bergambar Di Bilik Pameran)
Saya dan Ringgo sebenarnya ingin mencari set pancingan ringan "Casting" namun mengikut jurujual tersebut set yang dicari telah habis dijual. Melepaslah jawabnya, tidak ada rezeki kami pada hari itu. Kami hanya berlegar-legar disekitar kedai melihat gewang-gewang yang dijual. Untuk mengelakkan dari pulang dengan tangan kosong, saya pun membeli set "Analog Scale" keluaran Bakau dengan harga Rm14.50. Saya juga sempat untuk mendaftar menjadi ahli kelab TCE Tackles dengan membayar yuran tahunan sebab Rm10.00.

(Pelbagai Barangan dan Aksesori Pancing)
Selain dari mempamerkan produk pancing terdapat juga aktiviti lain seperti permainan video "Sim Fish" dimana pengunjung berpeluang untuk merasa tarikan ikan laut yang sebenar menggunakan set pancing yang disediakan. Memang agak menarik dan mencabar juga permainan video tersebut berdasarkan apa yang dilihat oleh saya melalui cara pengunjung berhempas pulas melawan daya tarikan ikan virtual dalam permainan tersebut. Berpeluh jugalah pakcik tua yang mengendalikan tarikan ikan Tuna yang ganas itu. Saya menyuruh Ringgo untuk mencuba namun beliau menolak atas alasan masih belum biasa dengan tarikan gergasi lautan.

(Mamat Yang Mencuba Permainan "Sim Fish")
Sekian sahaja cerita mengenai pengalaman berkunjung ke karnival tersebut. Terima kasih diucapkan kepada pembaca Pancing2u kerana mengikuti perkembangan budak-budak P2U Angler. Jangan lupa untuk mengikuti aktiviti seterusnya dalam "Casting" di kampung halaman Admin, Sentul.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...