18 December 2013

Shopping Time!!! - (18.12.2013)

Lokasi: 
SS2 Fishing Fever Angler
Alamat:
C-G24 Block C, Rumah Pangsa Damansara Bistari, Jalan Harapan Off Jalan SS2/72, 46000 Petaling Jaya, Selangor Darul Ehsan. 
Waktu Operasi:
11:00am - 8:00pm
Tel:
603-7958 2623 (Aunty Ann)

Ekoran pertempuran yang mendebarkan tempoh hari di Kolam Seri Tanjung sehingga menyebabkan ahli P2U Angler kehilangan banyak perambut dan matakail di rembat spesies makhluk dasaran di sana akhirnya membuatkan kami terpaksa turun ke kedai pancing berdekatan untuk menambah stok perang agar sesi memancing di masa akan datang tidak terjejas.

(Ringgo (Kiri) Akhirnya Terjerbak Beli PENN Battle 1000)
Dijangkakan pada bulan Disember 2013 - Januari 2014 akan ada 'Komplot' untuk menduga spesies-spesies dikolam disekitar kawasan Selangor. Almaklumlah musim hujung-hujung bulan ini ramai yang 'Masyuk' dengan insentif-insentif yang diterima oleh itu persiapan rapi harus dilakukan. Barang-barang keperluan memancing seperti Tali Perambut, Batu Ladung, Luminous Bean, Mata kail dan lain-lain harus penuh di dalam "Tackle Box" masing-masing.

(Jojo Juga Sempat Posing)
Pada sesi membeli belah kali ini, ahli P2U Angler telah menerjah kedai pancing yang tidak asing lagi dikalangan pemancing sekitar Lembah Klang iaitu SS2 Fishing Fever Angler yang terletak di SS2, Petaling Jaya. Untuk mencari kedai ini tidaklah sesukar mana kerana ianya terletak bersebelahan dengan Pusat Membeli Belah SS2. Kedai ini menawarkan banyak produk-produk pancing dari harga mahal sehingga yang murah.

(Saya Dapat Kawan Baru -Chris yang 11 Kali 'Kumpau' Kat Sealion)
Kalau tidak silap kami taukeh kedai pancing ini juga otai memancing dilaut dan sepanjang kami mendapatkan stok disini masih tidak pernah jumpa atau bersua muka. Hanya isteri beliau sahaja yang kami kenali iaitu Aunty Ann, dia ini peramah sikit dan bolehlah kalau hendak tawar menawar. Anda harus pandai buat 'Muka Kesian' sedikitlah untuk melembutkan hatinya.

(Aunty Ann - Bini Taukeh Daa...)
Saya hanya membeli barang-barang keperluan memancing yang didapati semakin kurang dalam 'Tackle Box' saya sahaja, manakan tidaknya habis tali perambut dan mata kail semua tercabut layan di Kolam Seri Tanjung tempoh hari semua disebabkan ikatan pada tali utama tidak kuat. Nasib badanlah terpaksa cari barang-barang balik. Lagipun Ringgo telah berjaya menjual kekili PENN Battle 4000 nya dan berhajat untuk membeli balik PENN Battle 1000 yang kecil sedikit untuk dibuat layan kolam katanya.

(Ini Berapa Pula Harganya - Buat Layan Kolam Sahaja)
Akhir kata, nak memancing ini modal harus dikeluarkan walaupun sedikit baru terasa berbaloi andai berjaya mendaratkan ikan nanti. Kami tahu ramai "Otai-Otai" diluar sana yang telah berhabisan ribuan ringgit berbanding dengan kami yang masih baru dalam dunia pemancingan ini. Apa yang ingin kami sampaikan adalah kita sesama pemancing ini harus bersikap bantu membantu dan sokong menyokong diantara satu sama lain baru hobi yang dicintai ini dapat dikekalkan. Sekian sahaja dari kami untuk para pembaca Pancing2u, semoga bertemu lagi di lain kali, Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...